Dyslexi?

Insåg att jag hade svåra stavningsproblem i det tidigare inlägget, menmen. Börjar väl bli för van med engelskan nu;) Känner även att jag kommer låta som en tönt när jag kommer hem, börjar redan tappa orden ibland när jag pratar svenska. Och vissa ord man vill säga finns det ju helt enkelt ingen bra svensk översättning för, så jag kommer väl köra på lite skön svengelska à la Silvstedt.

Veckan har inte varit så överraskande. Träning och massa plugg. Bara två finals kvar nu, så efter imorgon kväll har jag lov till den 28 januari. Kommer la va skönt till en början, men herre vad rastlös man kommer bli! Känner redan att man bara gör samma sak varje dag.. Får väl hitta på lite spännande äventyr mellan träningarna eller något. Känner att det kommer bli en hel del fimtittande dock.

Snart jul med. Åker hem till Chrissy på onsdag kväll och stannar där i sex dar. Ska bli intressant att se hur det blir, men hennes familj verkar trevlig så:) Fick lite paket hemifrån häromdan med, väldigt frestande att öppna. Särkilt den som har formen av en 200grams marabouchokladkaka.. Ska hålla mig!

Annars är julstämmningen nästan på noll. Vet inte riktigt vad som saknas..julmusiken spelas flitigt iallafall. Skulle kanske behöva lite snö, lussebullar, glögg och att va me familjen å alla vänner där hemma kanske.. Lite julhumor har jag hittat med. Alltid lika kul.

Uh, mår inte riktigt hundra idag. Ögonen vattnas och halsen strejkar. Får se till att inte gå och bli sjuk eller något sånt.

Kommentarer
Postat av: Malin

Har inte så mycket julkänsla heller... Det lär bli en ganska trist jul här hemma utan dig... Men ska handla sista julklapparna idag och sen är det dags att slå in allt, då kanske julkänslan kommer. :)

2007-12-19 @ 14:28:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0