Mmmbop

Så har första skolveckan gått förbi. Redan vårtermin och februari, känns rätt konstigt at jag har varit här så länge nu..! Bara tre veckor kvar nu tills mammsen, pappsen och Malin kommer, ska bli sjukt trevlans!

Veckan gick fort förbi. Hade match i Boston på onsdagen så vi var ute och reste en hel del med. Den amtchen började riktigt bra, ledde med 16 i halvtid. sen vet jag inte ritkigt vad som hände, inget gick vår väg. Förlorade med nio tillslut tror jag.. Tror nog att det blev returtagningen som dödade oss tillslut, de fick på tok för många!! Tränaren var allt annat än glad kan jag säga. Han vägrade att prata med oss hela dagen efter med då vi flög tillbaks hem..

Hade en liten svensk hejjarklack på matchen:) Annie G bor i Boston som Au Pair, så hon och några andra Au Pair folk var och hejjade på matchen. Riktigt trevlans att träffa lite svenskar för en gångs skull, insåg hur mycket man har saknat att kunna prata svenska med folk.. Så mycket lättare, även om man pratar engelska typ flytande nu..

Hade match nu idag med, mot New Hampshire. Förlust igen. Inte mycket mer att säga. Fick inte mycket till speltid heller... Men någon gång ska det väl vända. Match redan på tisdag igen, de ligger väldigt tätt nu.

Annars har det varit skola i veckan som sagt. De flesta kurserna verkar helt ok, läser Makroekonomi, Engelska, Historia, Gender studies och Matte.. Matten verkar inte kul dock, herre vad mycket man har glömt sen man läste Matte C för dryga året sedan. Logaritmer here I come liksom! Det som gör det hela ännu enklare är att lärarinnan bryter med Indisk dialekt typ och skriver med skrivstil på tavlan.. Men det ska väl gå..

Hann med lite random utgång mitt i veckan med. Var länge sen jag var ute och shakade lite på dansgolvet ;) Grymt rolig kväll iallafall! Frågan är dock varför alla korta killar ska envisas med att dansa med en.  Hade träningsvärk i låren dagen efter, haha. Inte okej.

Har säkert glömt jättemycket jag tänkte skriva.. Får väl ta det en annan gång. Nu ska jag sitta här och lyssna på the Hansons och drömma mig bort till sommarvärme, inga mer förlorade matcher och brunbrända ben!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0