Stockholm i mitt hjärta

För att vara lite svengelsk så var påskhelgen hemma i Sverige all I ever wanted, and more. Dagarna gick för fort, men hade hursomhelst sjukt trevligt. Trodde att det skulle kännas lite konstigt att komma hem efter nästan sju månader, men allt kändes som vanligt. Vilket känns tryggt. Det blev en hel del trevliga fikor, mysiga middagar, påskäggsletande, god öl, härliga luncher, och partajande. Tack för att ni finns familjen och vännerna, ni betyder så mycket!

Blev en hel del resande med. Ganska skönt ibland faktiskt att bara ta det lugnt och hinna läsa, kolla på filmer och så. Egentligen hade ajg planerat att plugga en del på flygen, men det gick väl sådär. Det var även kändisspotting på hög nivåi tullen på väg från flyget i Newark. Stod kanske tio centimeter ifrån Colin Farrell. Ganska så hett! Han var försig som vilken människa som helst, och jag tror inte att det var många som kände igen honom.

Man skulle ju nästan dragit fram mobilen och tagit bildbevis. Fast å andra sidan hörde man i högtalarna att "Please resist the urge to use your cell phone. No phones or cameras in this room." Hade verkligen svårt att lägga band på mig. Fingrarna som ville bara ta upp telefonen och börja smsa, men jag är stark som tur är. Så ingen SWAT styrka behövde komma och kasta ner mig på golvet med händerna över huvudet. Jag tycker i alla fall det lät hunmoristiskt. Fast det finns en hel del amerikaner, och säkert svenskar med för den delen, som är otroligt beroende attt smsa 24/7. Kanske borde tvångsinsättas här..?

Tillbaks på "the loop" som campuset även kallas. Det är så fiffigt ordnat så det mesta ligger innanför en gata som går i en cirkel runt hela området. Aja. Imorgon är det springnin 07.00 som gäller. Framöver träning mån-fre 06.30 eller 7.00 am. Plus massa gym och lite basket. Kommer vara i redigt bra form till sommarens upptåg och läger!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0