Razzia

När jag gick mot tunnelbanan nyss kom ett helt gäng klädda i SL uniformer. Vad trevligt tänkte jag, de måste haft någon slags jobbträff eller så, alla såg lite glada ut.. Sen sätter jag mig på tåget som precis rullade in, och de sprider ut sig lite sakta i vagnen.. Sedan sätter de igång att kolla allas färdbevis. Förstår inte att man alltid blir lika nervös, kanske för att man inte åker på kontroller så ofta.. jag klarade mig dock fint, men det var nog en del som åkte fast. Plus några som panikartat vände vid dörrn vid nästa station, haha.

Nu är klockan ställd på 06.30 för att springa upp imorgon och göra nationellt prov i matte D, tjohej. Sitter och kollar igenom lite gamla prov nu och gnuggar geniknölarna.. Det är faktiskt rätt så kul med matte, när man väl förstått sig på det vill säga. Är inte helt i det stadiet så får hoppas på det bästa imorgon.

Vart äckligt sjuk och hängig senaste dagarna, men nu är det nog bra igen skulle jag tro. Knarkat ner mig med te, blåbärssoppa och ipren senaste dagarna så.

Föressten, såg nicaste Norrlands Guld reklamen precis. Några män sitter i en bar och beställer in några öl och funderar hur det skulle vart ifall de var i Stockholm istället, och folket i baren byts ut mot riktigt dryga stureplanssnoffsar.. Killarna blir vettskrämda. Okej, lite osann sthlmsbild.. men fick mig ändå att längta lite till skogarna i Norrland och att bara ta det väldigt piano.

Nä, lite mer plugg och sedan sömn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0