Å.Herre.Gud.

Helgens match var ju en riktig upplevelse.. Jag ska inte vara den som skyller på yttre omständigheter, men den hallen vi spelade i var nog det värsta jag har sett (och då har jag varit i måånga baskethallar genom åren..)
För det första så regnade det in. Vårt omklädningrum var dränkt i vatten när vi kom och de höll på för fullt med att torka upp allt. Så golvet var sedan täckt med tidningspapper. Toaletten bestod av en toalettstol i duschen. Ingen dörr, ingenting. Det fanns även två trevliga gäster i omklädningsrummet: två kackerlackor à 5cm, varav en satt precis bredvid mig upptäckte jag. Nice! Men vi var ju där för att spela match så vi bytte om fort för att sedan gå upp till basketplanen..

Ja, men då regnade det tydligen in lite där med.. Så under uppvärmningen stod det hinkar på två ställen på planen där det droppade lite grann från taket. Men, jag har dock inte kommit till det värsta än..

Jag vet inte vad de hade gjort med sina golv, men det var så sjukt halt att jag visste inte var jag skulle ta vägen. Jag har nya skor med bara använt i knappt en vecka, och kombinationen med dessa skor och golvet var inte den bästa. Kände mig som Bambi på hal is..! Utan att överdriva, haha. Trippade runt lite på uppvärmingen och undrade hur det här skulle gå.. När vi ca tio min innan matchen körde flätan så gjorde jag två riktigt snygga vurpor där jag typ gick ner i spagat då jag skulle spela försvar, haha. Aldrig vart med om nå sjukare. Ascoach kom fram till mig och frågade om jag ville testa att spela i hans låga converseskor istället, haha. Såhär i efterhand så kanske det hade varit bättre..

Wellwell. Jag hade alltså inte min bästa match som ni kanske förstår. Vågade/kunde inte riktigt ta i för fullt i alla situtationer. Som lag hade vi inte vår bästa match heller, utan spelade rätt knackligt. Men vi vann tillslut med 3 poäng, vilket var riktigt skönt. Jag älskar hur allt blir så mycket enklare så länge man vinner. Efter matchen så skulle vi ut och fira med lite karaoke. Men när vi kom till stället så visade det sig att det bara var på söndagar de hade det. Däremot hade de sjukt billig sangria för alla damer, så det blev en riktigt trevlig kväll med laget i alla fall!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0