And we peeled the freckles from our shoulders

Idag har jag pluggat som en galning, historia prov snart. Lite jobbig läsning då det är många ord jag inte känner igen..Lär mig mycket nytt dock då jag sitter med tyda.se brevid mig. Idag insåg jag att Noblesse, började genast bli sugen på choklad, betyder adel.. Många ord man hört tidigare men inte tänkt på att de faktiskt är engelska ord liksom.. wellwell. Tog ett tag att insåg vem Gustavus Adoplhus var när jag läste om svenska storhetstiden... Sen gick ett ljus upp för mig, Gustav Adolf. Bra där. Förstår inte riktigt varför det valde att skriva hans namn på typ latin dock..


Imorron är det match igen! Hemma match denna gång vilket är skönt. (lägg märke till att jag börjat med engelskans särskrivning (hemma match) även på Svenska, inte okej) Hade sen träning ikväll, eller 8.30. Nar man har vant sig med träningar mitt på dagen oftast kändes det sjukt sent i alla fall.

Vill ha sommar nu föressten! Varför ska det ta så lång tid? Inte för att vi direkt har haft någon riktigt vinter här, men i alla fall. Häromdagen var det 20 grader och sol mitt på dagen ett tag, innan det började regna.. När vi gick från träningen var det dock svinigt kallt..

Dagens soundtrack :)


Tillbaks till plugget, ska skriva klart en engelska uppsats. Satsar på ett A, skulle vara sjukt trevlans :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0