Tralala lilla molntuss

Tjohej! Om en dryg månad kommer mammsen, pappsen & lillsis' och hälsar på. Mycket trevlans kan jag säga.

Pratade lite med pappsen idag och kom att tänka på hur annorlunda det är här. Han frågade hur mycket jag varit inne i centrala Baltimore, vilket är runt en fyra gåner eller något sådant. Med bil är det nästan samma avstånd som in till stan hemma i Sverige, och där åkte man in till stan nästan hela tiden.

Stan här är inte direkt en stad man bara går runt i. Visst finns det en del ställen där man kan gå, tex hamnen är väldigt trevlig. Men man vill inte direkt hamna i fel kvarter om jag säger så. Inte heller så att man åker in till stan för att shoppa, det är mallsen till för. Känns som om jag borde ta mig in dit lite mer dock för att se lite hur det är.

Kom fram till att jag saknar Stockholm en del. Att bara kunna åka in och strosa på söder, dra en shoppingrunda, sitta i timmar på ett mysigt café eller bara parta loss. Måste vara en av de vackraste städerna..


Kommentarer
Postat av: Sommrig Ostsås

Trallala lilla molntuss, kom hit ska du få en puss!

2008-01-12 @ 20:53:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0