Alltid är det något

Okej, har inte varit så inspirerad på att blogga här på senaste som ni kanske märkt. Men nu ska jag verkligen ge det ett försök igen. Det blir svårare att hitta på intressant saker att blogga om nu när jag har varit här i Italien ett tag och börjat komma in i rutiner och så. Varje vecka ser ganska likadan ut: måndag chill, tisdag: skola, gym, träning, onsdag: gym, träning, torsdag, gym, träning, fredag, skola, träning, lördag, gym, söndag match. Nu låter detta aptråkigt, men emellan allt detta så försöker jag hinna med så mycket kul som möjligt! Ligger ju inte och softar i sängen hela dagarna ;) Har även börjar plugga en distanskurs på Linnéuniversitetet nu i vår, men mer om det sen.

 

Åter till rubriken. Jo, för om det är så att om veckorna på pappret ser rätt likadana ut så känns det som om det alltid är något som händer i alla fall. T.ex. i onsdags. Jag låg och snoozade i sängen och ville inte gå upp. Men sedan helt plötsligt vaknar jag med ett ryck. Det känns som om någon har tagit tag i benen på min säng och skakar denna med all sin kraft! Jag bli livrädd och sätter mig upp i sängen, tror att det är någon i rummet. Känner hur sängen fortfarande skakar lite med lugnar sedan ner mig då jag inser att det inte är någon i rummet utan att det måste varit en sjukt verklig dröm. I stil med de drömmar man har när man tror att man faller och vaknar upp av ett ryck då det känns som om golvet under en släpper.

 

Sen gick jag iväg och gymmade med Lollo och det var inte förrän fler timmar senare jag fick veta att det tydligen hade varit en jordbävning vid den tiden. Så det förklarade en hel del.

 

Nu igår skulle jag åka in till italienska-kursen. Men då är det ju såklart strejk igen. Dock fattade jag inte om undantaget på min linje betydde att den började gå vid 18 eller slutade gå vid 18. Jag chansade på det senaste och det visade sig vara rätt, vilket var skönt! J Min italienska har börjat bli rätt mycket bättre på senaste, även om det är svårt att prata fortfarande. På lektionen igår så hade vi en diktamens-övning då vår lärare Roberta läste en text som vi skrev ner. Fick bara lite småfel, så något måste ju ha gått in i hjärnan J

 

Apropå strejk är det även bensinstrejk nu. Från och med i torsdags och ca 10 dagar framåt går det inte att köpa någon bensin alls vad jag fattar det som. (Dock tycker jag ha sett någon tanke i alla fall, så vet inte riktigt läget just nu..) Hur som helst känns som om Italien inte mår så bra just nu..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0