Favoritkinesen

Igår kväll knatade jag och Lollo till vad som troligen kommer bli vårt stammishak här, en Kinarestaurang ca tio min härifrån. Sjukt billigt och riktigt bra mat! Sen har de även öppet nästan halva natten verkar det som. Jag åt jättegoda nudlar och chicken-cashew, mums! Man får inte glömma efterrätten heller, speciellt deras glass. Igår beställde jag apelsin, då kommer de in med en urgröpt fryst apelsin fylld med jättegod glass. Inte helt fel. Måste lägga upp en bild lite senare..

Jag har inte sagt det, men Louice Halvarsson bor knappt fem minuter ifrån mig :) Vi bor i Sesto San Giovanni som ligger precis utanför Milano. Men det tar kanske en kvart in med tunnelbanan bara.. Riktigt nice med en till svenska här!! Hon spelar med ett annat lag, Geas i div 1.

Idag hade vi morgonträning med en massa skott för att komma i toppform inför vår första riktiga match som är imorrn. Vi möter Vigarano som ska vara ett av de bästa lagen i ligan, bortsett från oss då ;) Ska bli riktigt kul!
Än så länge har vi haft fyra träningsmatcher, två stycken var mot lag i ligan under vilka vi vann rätt lätt. Sedan vann vi ju mor Biassono från våran liga förra helgen. Och så har vi även spelat mot Comense från förstaligan, där vi inte riktigt räknade poäng för hela matchen, men de vann iaf..

Efter morgonträningen så skulle min roomie in till stan, och hade lite bråttom. Så jag åkte med och körde hem hennes bil sen. Va riktigt läskigt att kasta sig ut i den italienska trafiken först. Det började med att vi hade parkerat rätt dåligt när hon skulle hoppa av, så när jag precis satt mig tillrätta känner jag hur någon stirrar mig i nacken. Då är det en stor fet buss som inte kommer förbi på vägen. Snacka om att jag blev stressad, haha. Men det gick bra i alla fall :) Lite svårare när jag kom tillbaka hit igen och skulle hitta en parkering.. och fickparkering är inte direkt min starkaste sida så.

Kommentarer
Postat av: Morfar

Kul att läsa om hur du har det.

2011-10-01 @ 23:08:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback