Oops

Här har jag visst varit sämst på att uppdatera. Har faktiskt haft rätt fullt upp på senaste. Så, vad har hänt sen sist.. Jag har börjat plugga italienska nu :) Det är dock bara 2 ggr i veckan så inte tokintensivt, men det är jättekul! Lite svårt bara. När jag skulle anmäla mig var alla grupper på nivå 1 fulla, så jag fick göra ett litet placeringstest. Hade ju pluggat lite italienska här hemma sedan jag kom hit, men kan inte så mycket alls. Men tydligen var jag rätt bra på att chansa så fick 8 av 10 rätt, och fick börja direkt i nivå 2.. Vilket betyder att lektionerna är bara på italienska, och vi är tvugna att snacka på italienska med. Så vänta bara, snart kommer jag att kunna prata flytande ;)

I helgen spelade vi som sagt mot Jeffes lag, San Martino Di Lupari. Jeffe har dock skadat foten så hon var tyvärr inte med och spelade. Vi vann med 13 poäng! Och jag spelade mycket bättre än sist, så skönt! Det känns som om vi verkligen börjar få koll på försvaret nu, då vi bara släppte in 44 poäng. I anfall finns det dock en del kvar att jobba med..

Efter matchen så stannade jag kvar hos Jeffe. Vi åkte till Treviso, en liten större stad i närheten, och gick ut efter matchen. Riktigt nice!

Sedan på söndagen så åkte vi till Venedig, tillsammans med hennes brorsa och hans kompis som också hälsade på, samt Mary i hennes lag och hennes lillasyster ( som fick agera guider ;)). Venedig var verkligen hur häftigt som helst! Ett ställe man måste åka till! Det enda negativa var väl att vi inte var ensamma turister där direkt, men så farligt var det inte. Vi gick runt i några timmar och satt och åt lunch på ett mysigt ställe med utsikten på sista bilden (som blir större om man klickar på den), inte helt fel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0